Project Spel voor Doofblinden Morfologisch Overzicht

Beste lezer,
In deze post deel met jullie mijn morfologisch overzicht.
Voor de pdf klik hier.

Uitleg:
Als eerst heb ik een morfologisch overzicht gemaakt. De (technische) problemen waarvoor ik mijn morfologisch overzicht heb gemaakt zijn. 
- vorm
-vakjes voor de stenen
- hoe word de steen opgepakt
-herkennen van het soort schaakstuk
-herkennen van speler(zwart/wit)

Voor vakjes van de stenen had ik 4 oplossingen 
-verzinking van de stenen voor stabiliteit
- magneetjes
- klittenband
- schuifjes waardoor de stenen in het bord vast zouden zitten

Voor het oppakken van de stenen het ik 3 oplossingen
- een ring aan de bovenkant van de steen
- de bovenkant in een punt omhoog lopen
- de stenen in zijn geheel verhogen

Voor de schaakstenen te herkennen had ik 5 oplossingen
- braille
- hoogte variƫren
- verschillende ringen(code)
-schaaksymbolen( symbool toren, paard)
- wiskundige symbolen (driehoek cirkel vierkant )  

Voor de speler herkenning heb ik 3 oplossingen
- verschillende materialen voor de teams(zwart wit)
- verschillende patronen aan de zijkant van de stenen
- verschillende structuren op de bovenkant van de stenen