Project Headphone Productie

Beste lezer,

Zoals al eerder vermeld was het al idee om hout te gebruiken al vroeg in het project ontstaan. Nadat ik de Cad tekening helemaal af had gemaakt ben ik begonnen met frezen van de kappen in eerste instantie wou ik dubbelzijdig gaan frezen maar nadat ik met otto het concept had besproken leek het ons een beter idee om enkelzijdig te frezen en vervolgens door middel van draaien de kap uit te hollen. 

Tijdens dat ik de kap aan het frezen was heb ik verschillende testjes gemaakt voor het foam gieten van de kussentjes. Hierbij kwam ik erachter dat het gebruikt van verf of pigment niet goed ging met dit gietfoam waar ik gebruik van heb gemaakt. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om de kussentjes wit je laten en deze later zwart te spuiten.

Nadat ik de ik kappen heb gefreesd ben ik begonnen met het frezen van de band. 


Omdat ik ook het logo wil verwerken in mij kap heb ik testjes gemaakt voor het graveren met de lazersnijder in het hout dat ik heb gebruikt voor mijn koptelefoon. Uiteindelijk heb ik een goede verhouding tussen de power en de speed zodat mijn logo nog goed leesbaar is maar toch nog diep in het hout is gebrand.
Nadat ik de goede instelling had achterhaald heb ik mijn logo in de kappen gegraveerd.