Project Headphone Idee schetsen + Concept /uitwerkingsschetsen + Concept keuze

Beste lezer,

Klik hier om naar de ideeschetsen te gaan van het headphone project.

Klik hier om naar de conceptschetsen/uitwerkingsschetsen van het headphone project te gaan.

Concept keuze

Voor de keuze van mijn concept heb ik niet gebruik gemaakt van de kesselringmethode. Wat ik wel heb gedaan is een aantal ideeen/schetsen gecombineerd om 1 ontwerp samen te stellen. Dit ontwerp heb ik verder uitgewerkt(zie de schetsen; conceptschetsen/uitwerkingsschetsen). Tijdens het maken van het ''definitieve'' ontwerp heb ik otto om feedback gevraagd hij had aangegeven dat het in eerste instantie niet genoeg dubbel gekromde vlakken bevatten en dat ik voor ontwerpvragen beter bij koen kon zijn. Ik heb vervolgens het met koen ook over mijn ontwerp gehad en zijn feedback weer verwerkt tot het huidige ontwerp.

Aan de hand van de imagepalen en de persona die ik heb gekozen wilden ik meer voor een robuste hipster look gaan qua ontwerp. Daarom was ik tijdens het ontwerpen al rekening met het ontwerp aan het houden dat het waarschijnlijk van hout gemaakt moest worden. Dit betekent dat het dus hoogstwaarschijnlijk gefreesd moet worden en dat brengt dan weer ontwerp eisen met zich mee.